torsdag 21. oktober 2010

Innleveringsoppgave 1

Har tenkt ei stund på hva slags oppgave jeg skal velge. Ulike opplevelser både som elev og som lærer preger emnene jeg tenker å skrive om. Det blir helt sikkert et tema fra naturfag eller Newton og kansje et tema fra kunst og håndverk og nesten helt sikkert noe tverrfaglig mellom kroppsøving, mat og helse og matematikk.
Uten at jeg skal trekke det for langt, så var det slik dengang jeg gikk på naturfaglinja på Kristiansand Kathedralskole(katta) at vi hadde 30 forsøk i fysikk, samme i kjemi og 15 feltrapporter i biologi + et herbarium med 150 planter. Tenk om jeg hadde vært digital da!!
Nå skal jeg ikke skrive om dengang da, men hvordan vi kan innrette oss i dagens skole når liknende øvelser utføres. Ettersom jeg har en bra idrettsutdannelse og relativt mye praksis på området bør jeg vel skrive noe om det. kroppsøving er vel ikke et fag som er kjent for å ta i bruk IKT og digitale mapper så det kan bli artig å se hvor oppgaven ender.
Starter å skrive i dag så skal jeg si litt om hvor langt jeg er kommet på søndag kveld.

4 kommentarer:

  1. Fint at du vil bruke egen erfaring i oppgaven. Det skal bli spennende å lese om digital dokumentasjon av arbeid i naturfag og kroppsøving. Du er allerede godt i gang.

    SvarSlett
  2. Bra at du er kommet i gang! Du lovet å komme med en oppdatering i løpet av søndag kveld, nå er det mandag.... Hvordan går det?

    SvarSlett
  3. Endte opp med å skrive om noe helt annet enn jeg hadde tenkt. Det ble med utgangspunkt i en Newtonmodul. Hentet eksempler fra den og knyttet teori til. Sendte et råutkast på mandag.

    SvarSlett
  4. Det er så godt å gå inn på mine medstudenters blogger og lese. Jeg kan finne mye av min egen forvirrelse inne på de andres sider også ;) Men jeg må si til deg Per-Olaf, at jeg misunner nesten deg den store muligheten du har til å trekke inn erfaringer fra arbeidet ditt. Det kan være at du kan bruke det du synes er bra, og så kan det være mangler du finner som du heller ville ha gjort på en annen måte.... Og jeg synes det er så bra at vi har har mulighet til å dele på erfaringer. Jeg blir inspirert og kan dra linker mot ting som jeg og har erfaringer med. Jeg har da ikke arbeidet enda på skole med elever og IKT, så jeg føler meg litt som en "skår-unge",men jeg ser helt klart muligheter. Jeg kan bygge meg opp et luftslott der jeg ser for meg skole som har nok maskiner til alle elevene og så får jeg heller møte den harde hverdagen den dagen den kommer :)

    SvarSlett